Regulamin sklepu internetowego moduly-SOTE.pl.
§ 1 Postanowienia ogólne
- Regulamin określa warunki funkcjonowania Sklepu moduly-SOTE.pl dostępnego pod adresem https://moduly-SOTE.pl.
- Skorzystanie z oferty Sklepu moduly-SOTE.pl oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego i inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Żadna z funkcjonalności sklepu moduly-SOTE.pl nie może być wykorzystana w celach sprzecznych z obowiązującym prawem.
- Przez użyte w Regulaminie określenia należy rozumieć:
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu moduly-SOTE.pl;
- Sklep – internetowy serwis mieszczący się pod adresem: moduly-SOTE.pl umożliwiający zakup licencji na oferowane Oprogramowanie;
- Oprogramowanie – wszelkie treści informatyczne, których zakup Operator umożliwia Kupującemu w Sklepie, w tym w szczególności moduły rozszerzające podstawowe funkcjonalności sklepów (Platform) opartych na oprogramowaniu ecommerce SOTEshop;
- Platforma – sklep internetowy Kupującego, stworzony w oparciu o oprogramowanie SOTE, spełniający wymogi wskazane w niniejszym Regulaminie;
- Operator - Convertis sp. z. o.o, Al. Komisji Edukacji Narodowej 93, 02-777 Warszawa (KRS: 0000466653, REGON: 146739686, NIP: 5272699821)
- Kupujący – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej która zarejestrowała swoje konto w serwisie Kupującego i która dokonuje zakupu Oprogramowania w szczególności z uwagi na posiadaną przez siebie i prowadzoną Platformę. Kupującym może być również osoba posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, za zgodą przedstawiciela ustawowego;
- Licencjobiorca – Kupujący, który nabył licencję na Oprogramowanie oferowane w Sklepie;
- Zewnętrzna platforma - oprogramowanie, do którego Operator wykonał moduł integracyjny (takie jak: DHL, Paczka w Ruchu, FreshMail itp.).
- Korzystanie z funkcji dostępnych w Sklepie wymaga posiadania komputera lub innego analogicznego urządzenia podłączonego do Internetu, wyposażonego w przeglądarkę obsługującą Java Script. Operator nie odpowiada za błędy w funkcjonowaniu Sklepu, wywołane przyczynami od niego niezależnymi.
§ 2 Dokonywanie zakupów
- Dokonywanie zakupów w Sklepie możliwe jest po rejestracji. Poprzez dokonywanie zakupów w Sklepie rozumie się zakup przez Kupującego licencji do Oprogramowania, którego oferta została zamieszczona przez Operatora w Sklepie.
- W celu zarejestrowania należy podać w formularzu rejestracyjnym następujące dane:
- hasło,
- adres e-mail,
- imię i nazwisko,
- adres korespondencyjny,
- numer telefonu kontaktowego,
- dane prowadzonej działalności gospodarczej, jeżeli Kupujący, dokonujący Rejestracji jest przedsiębiorcą, w tym numer NIP lub inny numer służący do identyfikacji podatkowej, jeśli Kupujący nie posiada i nie jest obowiązany do posiadania numeru NIP.
- Rejestracja oznacza akceptację Regulaminu w jego brzmieniu aktualnym w momencie rejestracji. W przypadku zmiany Regulaminu dalsze korzystanie ze Sklepu będzie może być uzależnione od akceptacji jego aktualizacji.
- Ceny w sklepie prezentowane wyrażone są w złotych polskich w cenach netto oraz w cenach brutto zawierający podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Aby dokonać zakupów należy dodać wybrany produkt Oprogramowania do koszyka, a następnie wybrać opcję „Zamówienie”.
- Zakupy mogą być dokonywane 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę. Operator nie odpowiada jednak za czasowy brak dostępności Sklepu spowodowany przyczynami zewnętrznymi, takimi jak problemy z dostępnością serwerów czy pracami technicznymi w Sklepie.
- Dokonując zakupu licencji na Oprogramowanie (lub innego towaru dostępnego w formie elektronicznej w Sklepie) Kupujący ma możliwość wyboru formy jego dostarczenia:
- poprzez bezpośrednią instalację Oprogramowania przez Operatora na serwerze Kupującego - REKOMENDOWANE
- elektronicznie na wskazany adres e-mail, celem samodzielnej instalacji - przy tej formie Operator nie ponosi odpowiedzialności za problemy wynikające z niepoprawnego procesu instalacji/uruchamiania modułu; pomoc w dokończeniu instalacji lub naprawie ewentualnych błędów może być realizowana wyłącznie za odrębnym wynagrodzeniem i na podstawie odrębnie zawieranej umowy.
- Zapłata za nabyte Oprogramowanie może nastąpić w formie: przelewu bankowego.
- Umowa sprzedaży Oprogramowania, w tym umowa licencyjna, zostaje zawarta z chwilą uiszczenia całości ceny za nabyte Oprogramowanie i zaksięgowania jej na rachunku bankowym Operatora.
- Instalacja lub dostarczenie zakupionego Oprogramowania, o której mowa w ust. 7 lit. a) następuje w ciągu 7 dni roboczych od zaksięgowania wpłaty ceny na rachunku bankowym Operatora.
§ 3 Licencje i prawa autorskie
- Operator oświadcza, że posiada prawa autorskie (lub inne prawa do dystrybucji) Oprogramowania oferowanego w Sklepie.
- Twórcą Oprogramowania oferowanego w sklepie jest Operator, chyba, że w opisie oprogramowania zastrzeżono inaczej.
- Umowa nie stanowi podstaw do przeniesienia praw autorskich do utworów. Na mocy umowy Operator udziela nieograniczonej terytorialnie licencji na korzystanie z Oprogramowania (utworów) na poniższych warunkach.
- Na podstawie udzielanej licencji Licencjobiorca jest upoważniony do korzystania z przekazywanych utworów wyłącznie na potrzeby prowadzonej przez siebie Platformy na następujących polach eksploatacji:
- w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – do trwałego lub czasowego zwielokrotnienia utworów w całości lub w części, jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie, w tym w szczególności w formie cyfrowej;
- w zakresie dostosowywania utworu – do tłumaczenia na języki obce z zachowaniem praw osoby, która tych zmian dokonała;
- w zakresie rozpowszechniania – do umieszczania na swoich serwerach, a w zakresie publicznego udostępniania w sieci Internet w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym - wyłącznie w zakresie efektów działania utworów, w szczególności z wyłączeniem prawa do publicznego udostępniania kodu Oprogramowania, przeznaczonego do umieszczenia wyłącznie na serwerach.
- Inne przystosowywanie, zmiany układu lub jakiekolwiek inne zmiany w utworze nie są objęte licencją.
- Operator upoważnia Licencjobiorcę do zezwalania na wykonywanie praw zależnych w zakresie niewykraczającym poza pola eksploatacji, określone w ust. 3.
- Licencja ma charakter niewyłączny.
- Licencja ma charakter nieprzenoszalny i nie może być zbyta pod żadnym tytułem prawnym, za wyjątkiem:
- zbywania licencji na rzecz podmiotu trzeciego, gdy podmiot trzeci nabywa od Licencjobiorcy całość praw do prowadzonego przez niego przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części i przejmuje prawa Licencjobiorcy do jego dalszego prowadzenia we własnym imieniu (włączając wniesienie aportem do spółki);
- sukcesji uniwersalnej praw i obowiązków Licencjobiorcy na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów, w tym w szczególności dziedziczenia po Licencjobiorcy lub zmiany przez Licencjobiorcę formy prowadzonej działalności poprzez przekształcenie, łączenie lub podział w rozumieniu przepisów Kodeksu spółek handlowych.
- Licencjobiorca nie ma prawa udzielania sublicencji, za wyjątkiem przypadku, gdy udzielenie sublicencji wiąże się z udzieleniem podmiotowi trzeciemu praw do Platformy Licencjobiorcy z jednoczesnym wyłączeniem tych praw dla Licencjobiorcy, które następuje na podstawie zawartej przez Licencjobiorcę umowy dzierżawy Platformy lub innej umowy o podobnych skutkach. Sublicencja nie może jednak być udzielana przez Licencjobiorcę w ramach franczyzy oferowanej podmiotom trzecim.
- Licencja jest udzielana z chwilą otrzymania przez Operatora całości wynagrodzenia.
- Licencja jest udzielana na czas nieokreślony bez możliwości jej wypowiedzenia.
- Cena sprzedaży Oprogramowania uwzględnia wynagrodzenie za udzielenie licencji.
§ 4 Przedmiot sprzedaży
- Oprogramowanie jednego modułu SOTE w ramach uiszczanej ceny obejmuje:
- instalację modułu w sklepie Klienta (po przekazaniu danych dostępowych do FTP oraz backendu sklepu);
- dopasowanie funkcjonalności modułu opisanej w specyfikacji modułu do szablonu używanego przez Klienta (nie dotyczy starych szablonów - tzn. takich, gdzie osobno jest wersja mobilna i osobno wersja desktop);
wstępną konfigurację modułu - ustawienia niezbędne do funkcjonowania od strony technicznej; - dopasowanie funkcjonalności modułu, opisanej w specyfikacji modułu do aktualnie użytkowanej przez Klienta wersji SOTE - pod warunkiem korzystania z jednej z 3 ostatnich wersji systemu SOTE.
Inne dostosowania Operator może wykonać za odrębnym wynagrodzeniem i na podstawie odrębnie zawieranej umowy.
- szkolenia z obsługi Oprogramowania – szkolenie takie Operator może przeprowadzić za odrębnym wynagrodzeniem i na podstawie odrębnie zawieranej umowy;
- ładowania modułu Oprogramowania danymi – np. banerami, treściami popup, treściami mail – usługę taką Operator może przeprowadzić za odrębnym wynagrodzeniem i na podstawie odrębnie zawieranej umowy;
- konfiguracji w Oprogramowaniu danych specyficznych dla danego sklepu Kupującego (dane kontaktowe, dotyczące specyfiki sklepu itp.);
- ewentualnego dostosowania modułu do zmienionego działania Platformy spowodowanego aktualizacją oprogramowania sklepu lub zmianami na po stronie Platformy Zewnętrznej.
§ 5 Ryzyka i problemy techniczne
- Operator zastrzega, że poprawne działanie Oprogramowania jest zależne m.in. od okoliczności zewnętrznych, w tym zależnych od Kupującego, w szczególności: poprawności utworzenia Platformy, w tym w szczególności prawidłowego wdrożenia oprogramowania SOTE, w tym w szczególności zapewnienia jego wersji nie niższej, niż 7.x.x i posiadania szablonu responsive.
- Operator zastrzega, iż – poza problemami wskazanymi w ust. 1 – po zakupie Oprogramowania może wystąpić problem techniczny polegający na nieprawidłowym działaniu lub niedziałaniu Oprogramowania, wywołanego okolicznościami niezależnymi od Operatora:
- wynikający ze zaktualizowania oprogramowania SOTE, czyli zawartych w aktualizacji zmian działania Oprogramowania, wprowadzających niekompatybilność SOTE i zakupionego modułu;
- wynikający z modyfikacji oprogramowania SOTE;
- w przypadku modułów integrujących Platformę z zewnętrznymi usługami (w tym z Platformami Zewnętrznymi, m.in., kurierów, płatności, platform newsletterowych) – wynikający ze zmian po stronie Platformy Zewnętrznej, np. zmiany API, aktualizacji oferty, wdrażaniu nowych funkcjonalności etc.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za niedziałanie lub niepoprawne działanie Oprogramowania wywołane okolicznościami od niego niezależnymi, w tym w szczególności opisanymi w ust. 1 i 2 powyżej.
- W każdej z wyżej wymienionych w ust. 2 powyżej sytuacji, jeżeli Kupujący nie korzysta z Gwarancji Satysfakcji, Operator może zaoferować Kupującemu odrębne dostosowanie zakupionego Oprogramowania; dostosowanie takie będzie wykonane za odrębnym wynagrodzeniem i na podstawie odrębnej umowy.
- Oprogramowanie jest dostarczane w wersji „tak jak jest”, przy czym wyłącznego opisu funkcjonalności Oprogramowania dokonuje Operator w Sklepie. Opis Oprogramowania w Sklepie jest standardem jego działania, a Operator nie ponosi odpowiedzialności za oczekiwania Kupującego względem Oprogramowania, które wykraczają poza jego opis.
§ 6 Gwarancja satysfakcji
- Operator udziela Kupującemu gwarancji satysfakcji na poniższych zasadach. Gwarancja satysfakcji oznacza, że Licencjobiorca ma prawo odstąpienia od umowy zakupu Oprogramowania w ciągu 30 dni od dnia zawarcia umowy, chyba, że oprogramowanie zostało specjalnie wykonane na zamówienie Kupującego.
- Odstąpienie od umowy wymaga oświadczenia Licencjobiorcy złożonego Operatorowi w terminie określonym w ust. 1. Licencjobiorca nie musi podawać jakichkolwiek powodów złożenia oświadczenia. Oświadczenie Licencjobiorcy będzie uważane za skuteczne pod warunkiem, że Licencjobiorca maksymalnie 7 dni od złożenia swojego oświadczenia Licencjobiorca zaprzestanie korzystania z Oprogramowania, przez co rozumie się w szczególności umożliwienie Operatorowi dostępu do jego Platformy celem odinstalowania Oprogramowania w jego Platformie bądź innego, równorzędnego działania, gwarantującego zaprzestanie z korzystania z Oprogramowania. Jeśli Oprogramowanie było dostarczone na nośniku wymaga również zwrotu nośnika Oprogramowania poprzez nadanie jego egzemplarza przesyłką poleconą lub kurierską na adres siedziby Operatora ujawniony we właściwym rejestrze. Postanowienia § 4 ust. 1 tiret pierwsze stosuje się odpowiednio.
- Operator zwróci Licencjobiorcy uiszczoną cenę zakupu Oprogramowania w terminie 7 dni od dnia skutecznego zaprzestania korzystania z Oprogramowania.
- Postanowienia dotyczące Gwarancji satysfakcji nie uchybiają dalej idącym prawom Licencjobiorcy przyznanym przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, jeżeli dokonał nabycia Oprogramowania jako konsument.
§ 7 Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe podane podczas rejestracji będą przetwarzane przez Operatora w celu realizowania zakupów dokonanych w Sklepie, udostępnienia Kupującemu możliwości zapoznania się z ofertą Sklepu oraz w celu wypełnienia usprawiedliwionych potrzeb Operatora wynikających z przepisów prawa.
- Kupujący rejestrując się w Sklepie wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez administratora danych, którym jest: Convertis sp. z. o.o, Al. Komisji Edukacji Narodowej 93, 02-777 Warszawa (KRS: 0000466653, REGON: 146739686, NIP: 5272699821).
- Kupujący ma prawo do wglądu do swoich danych, ich poprawiania oraz do zgłoszenia pisemnego sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych.
§ 7 Reklamacje
- Operator udziela rękojmi na Oprogramowanie na poniższych zasadach.
- Operator nie odpowiada za nieprawidłowe działanie lub niedziałanie Oprogramowania spowodowane okolicznościami niezależnymi od niego, w szczególności określonymi w § 5.
- Jeżeli Oprogramowanie działa nieprawidłowo lub nie działa z przyczyn zależnych od Operatora, Licencjobiorca ma prawo żądać jego naprawy. Licencjobiorca ma prawo odstąpić od umowy wyłącznie, jeżeli dany błąd Oprogramowania nie został usunięty w odpowiednim terminie pomimo trzykrotnej, bezskutecznej próby naprawy.
- Okres rękojmi wynosi 6 miesięcy od daty zawarcia umowy. Licencjobiorca traci uprawnienia z rękojmi, jeśli nie zawiadomi Operatora o stwierdzonym błędzie niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od daty jego wykrycia.
- Wszelkie reklamacje dotyczące funkcjonowania Oprogramowania powinny być zgłoszone w formie e-mail pod rygorem nieważności, na adres Operatora: serwis@convertis.pl.
- Skuteczne złożenie reklamacji wymaga: określenia błędu w działaniu Oprogramowania wraz z jego szczegółowym opisem i wskazaniem daty stwierdzenia błędu. Jeżeli Operator nie odpowie na zgłoszoną reklamację w terminie 14 dni, uważa się ją za nieuznaną.
- Licencjobiorca będący konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
§ 8 Postanowienia końcowe
- Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie uchybia dalej idącym uprawnieniom Kupującego będącego konsumentem, wynikających z przepisów prawa.
- Kupujący zobowiązuje się do ochrony loginu i hasła do Sklepu oraz do nieudostępniania tych danych osobom trzecim.
- Operator nie odpowiada za szkody spowodowane przez ujawnienie danych służących do logowania się do Sklepu lub wynikłe przez działanie szkodliwego oprogramowania na komputerach Kupującego.