Usługa aktualizacji sklepu internetowego SOTE

Twój sklep działa na starszej wersji oprogramowania sklepu internetowego SOTE? Oznacza to, że może brakować Ci pewnych funkcji, a sklep może nie być w pełni bezpieczny. Pozwól nam w bezpieczny sposób zainstalować najnowszą wersję sklepu SOTE!


Ilość
Zapytaj o produkt

Jeśli Twój sklep działa na jednej ze starszych wersji oprogramowania SOTE 7, możemy profesjonalnie i bezpiecznie wykonać aktualizację Twojego systemu sklepowego.

Dzięki aktualizacji:

  • zyskasz dodatkowe funkcjonalności dostępne w kolejnych wersjach oprogramowania SOTE (informacje o poszczególnych zmianach i nowych funkcjach znajdziesz na blogu SOTE)
  • będziesz posiadał najnowszą - najbezpieczniejszą wersję oprogramowania sklep internetowy SOTE

UWAGA

Usługa dotyczy aktualizacji SOTE w wersji 7.x.x do najnowszej wersji dostępnej w dniu opłacenia usługi.
Do poprawnego wykonania aktualizacji, musisz mieć aktywny dostęp do aktualizacji SOTE

Jak wygląda proces bezpiecznej aktualizacji SOTE ?

Na cały proces aktualizacji składają się (zależnie od sytuacji):

  1. Backup bazy danych [zależnie od ustaleń - zawsze powinna być zrobiona]

  2. Backup plików [jeśli jest to ustalone i niezbędne - dużo zależy od formy dostępów, jakie mamy - czy jest SSH, jaki serwer itp. To co jest backupowane zależy od sytuacji]

  3. Ewentualne dodanie źródeł do systemu wersjonowania, żeby maksymalnie przyspieszyć proces przywracania plików w razie problemów.

  4. Ewentualne porządkowanie zawartości/ustawień systemu wersjonowania (jeśli na sklepie od jakiegoś czasu działa większy zespół co jakiś czas trzeba zweryfikować rozbieżności.

    Może to zająć nawet 0,5 godziny, ale jeżeli będą jakieś rozbieżności trzeba je wyjaśnić, połączyć fragmenty kodu i doprowadzić kod do bezpiecznej i spójnej wersji - w najgorszym wypadku może to zająć kilka godzin, najczęściej krócej)

  5. Weryfikacja i pobranie aktualizacji [Gdybyś robił aktualizację samodzielnie, najprawdopodobniej zacząłbyś od tego punktu]

  6. instalacja - tu sklep włącza się w tryb maintenance i zależnie od systemu:

    Jeśli na etapie weryfikacji update wykryje rozbieżności w kodzie, proces zostaje przerwany i należy przywrócić wskazane w raporcie rozbieżności pliki do oryginalnego stanu. (rozbieżności wynikają z celowej modyfikacji plików core z uwagi na brak możliwości realizacji funkcjonalności w inny sposób). 

    Ten etap zależy od sytuacji danego sklepu - czy był kiedykolwiek modyfikowany przez firmy/ osoby niepowiązane z SOTE.

    W ostateczności trzeba najpierw przywracać pliki oryginalne, później weryfikować ponownie - i tak do skutku - ten etap jest czasochłonny i jego wystąpienie trudne do przewidzenia.

  7. Jeśli instalacja przebiegła pomyślnie sklep powinien być sprawny [Gdybyś robił aktualizację samodzielnie, najprawdopodobniej na tym etapie byś zakończył - jeżeli nie było żadnego problemu i żadnych zmian/dodatkowych modułów w kodzie sklepu]

  8. Jeśli następowały modyfikacje plików dodatkowo trzeba przywrócić te modyfikacje - tutaj sytuacja zależy od ilości i skomplikowania modyfikacji.

  9. Następuje weryfikacja podstawowych elementów sklepu:
    1. od strony frontend - czy działają podstawowe funkcje, zarejestrować klienta, zrobić zamówienie jako gość, jako klient, sprawdzić czy przychodzą maile, anulować zamówienia, sprawdzić strony kategorii, strony produktu, także sprawdzenie działania panelu backend
    2. od strony programistycznej - sprawdzenie ewentualnych błędów w kodzie sklepu

Jeśli coś poszło nie tak i aktualizacja nie powiodła się - sklep nie działa poprawnie - przywrócenie wersji plików i bazy z backup i analiza co poszło nie tak i ew. start procesu od początku. 

Jeśli wszystko jest ok - następuje włączenie sklepu i przekazanie informacji do Klienta o sukcesie aktualizacji.

Czas trwania całej operacji - jak widać zależy ściśle od danej sytuacji i poszczególnych ustawień danego sklepu - przede wszystkim od tego:

  • jak bardzo odległe są wersje obecna vs. najnowsza
  • czy i jak dużo zmian było wprowadzanych w funkcjach sklepu (modyfikacje kodu)
  • ile nietypowych zmian było w kodzie szablonu
  • czy następują dodatkowe zmiany technologii (np. podniesienie wersji PHP)
  • czy jest dokonywana najpierw aktualizacja kopii sklepu (dla bezpieczeństwa przy dużych różnicach)
  • jak dużo poprawek trzeba zastosować, by dostosować np. starszy szablon czy funkcje do zmian w najnowszej wersji kodu

W przypadku najprostszych aktualizacji z minimalnym ryzykiem, gdzie nie ma modyfikacji i nie trzeba robić pełnej kopii, cały proces może się zmieścić w 1-2 godzinach.

Każde utrudnienie w dostępie, modyfikacja, zwiększone ryzyko wydłuża proces. Standardowo zwykła aktualizacja powinna zająć ok. 3-6 godzin. W przypadku większej ilości utrudnień ok. 6-12 godzin. W skrajnych przypadkach trzeba się liczyć z czasem nawet 1,5-2 dni lub więcej.

Co zawiera cena modułu?

Cena modułu SOTE obejmuje licencję gotowego kodu modułu dla jednego sklepu oraz usług:

  • instalację modułu w sklepie Klienta (po przekazaniu danych dostępowych do FTP oraz backendu sklepu)
  • dopasowanie funkcjonalności modułu opisanej w specyfikacji modułu do szablonu używanego przez Klienta (nie dotyczy starych szablonów - tzn. takich, gdzie osobno jest wersja mobilna i osobno wersja desktop). W przypadku braku możliwości dostosowania modułu - zwracane są pieniądze za zakupiony moduł
  • wstępna konfiguracja modułu - ustawienia niezbędne do funkcjonowania od strony technicznej.
  • dopasowanie funkcjonalności modułu opisanej w specyfikacji modułu do aktualnie użytkowanej przez Klienta wersji SOTE - pod warunkiem korzystania z jednej z 3 ostatnich wersji systemu SOTE. Inne dostosowania możemy wykonać za opłatą ustalaną indywidualnie. W przypadku braku możliwości dostosowania modułu - zwracane są pieniądze za zakupiony moduł.

Cena modułu SOTE nie obejmuje:

  • szkolenia z obsługi modułu - usługa dodatkowo płatna w zależności od wymaganego zakresu
  • ładowania modułu danymi - np. banerami, treściami popup, treściami mail - usługa dodatkowo płatna w zależności od wymaganego zakresu
  • konfiguracja danych specyficznych dla danego sklepu (kontaktowe, dotyczące specyfiki sklepu itp.)
  • niezbędnych aktualizacji koniecznych do zachowania kompatybilności z aktualizacjami SOTE lub zmianami kodu/szablonu przez Klienta występującymi po instalacji modułu. Może wystąpić przypadek polegający na przerwaniu poprawnego funkcjonowania modułu na skutek zaktualizowania oprogramowania SOTE i zawartych w aktualizacji zmian działania wprowadzających niekompatybilność SOTE i modułu czego nie jesteśmy w stanie przewidzieć.
  • ewentualnego dostosowania modułu do zmienionego działania sklepu spowodowanego aktualizacją oprogramowania sklepu