Porzucone Koszyki i Pop-up Newslettera

Moduł, dodatek do SOTE porzuconych koszyków i pop-up newslettera pozwala na zwiększenie sprzedaży poprzez przypominanie klientom o koszykach, które porzucili oraz poprzez gromadzenie bazy adresów e-mail klientów.

  • Kod: skNewsletterPopupPlugin

Zwiększ konwersję docierając do użytkowników którzy porzucili koszyk.

Moduł porzuconych koszyków i pop-up newslettera umożliwia:

  • po pierwsze gromadzenie maili klientów poprzez zastosowanie pop-upa newslettera wyskakującego na pierwszej lub kolejnej stronie, którą klient odwiedza
  • po drugie pozwala on do każdego klienta, który zostawił swój adres e-mail (np. w pop-upie lub w formularzach) - wysłać mail przypominający sytuacji, gdy klient porzucił (opuścił) swój koszyk zakupowy. Do takiego klienta w ustalonym czasie przyjdzie e-mail pokazujący co było w koszyku i pytający o ewentualną potrzebę pomocy - lub dający rabat na zamówienie

Wykorzystanie modułu porzuconych koszyków i pop-upa newslettera zachęca do podawania adresu e-mail - co pozwala na budowanie bazy klientów zainteresowanych oferowanymi produktami. Daje to możliwość późniejszego wykorzystania takiej bazy do kampanii mailingowych, a także budowania list w kampaniach Google/Facebook.

Komunikacja kierowana do osób porzucających koszyki pozwala na zwiększenie sprzedaży nawet o kilka-kilkanaście procent bez podejmowania dodatkowych działań (poza pierwotnym ustawieniem maila i sprawdzenia optymalnego czasu jego wysyłki.

Odzyskiwanie porzuconych koszyków + popup do pozyskiwania emaili

 

Moduł pomaga w 2 istotnych funkcjach wspomagających sprzedaż:

  1. zbieraniu baz mailingowych poprzez pokazywanie okienka popup (np. połączonego z oferowanym rabatem) wyskakującego na pierwszej lub kolejnej stronie, którą klient odwiedza

  2. kierowaniu automatycznych wiadomości do klientów, którzy zostawili swój adres e-mail (np. w pop-upie lub w formularzach) w sytuacji, gdy klient porzucił (opuścił) swój koszyk zakupowy - tzn. dodał produkty do koszyka, a następnie porzucił koszyk wychodząc ze sklepu. Do takiego klienta w ustalonym czasie przyjdzie e-mail pokazujący co było w koszyku i pytający o ewentualną potrzebę pomocy - lub dający rabat na zamówienie

Wykorzystanie modułu porzuconych koszyków i pop-upa newslettera zachęca do podawania adresu e-mail - co pozwala na budowanie bazy klientów zainteresowanych oferowanymi produktami. Daje to możliwość późniejszego wykorzystania takiej bazy do kampanii mailingowych, a także np. budowania list odbiorców w kampaniach Google i Facebook.

Komunikacja kierowana do osób porzucających koszyki pozwala na zwiększenie sprzedaży nawet o kilka-kilkanaście procent bez podejmowania dodatkowych działań (poza pierwotnym ustawieniem maila i sprawdzenia optymalnego czasu jego wysyłki.

 

Moduł może wykorzystywać standardowy mechanizm kodów rabatowych lub obsługiwać Zaawansowane kody rabatowe: https://moduly-sote.pl/wszystkie-moduly-i-uslugi/21-zaawansowane-kody-rabatowe-modul-sote.html





Funkcjonalności modułu odzyskiwania koszyków.

Zakładka “Konfiguracja popupa”

Konfiguracja popupa

Zakładka “Konfiguracja koszyków”

Test modułu

Zakładka “Wyślij maile porzuconych koszyków”



 

Funkcjonalności modułu odzyskiwania koszyków.

Zakładka “Konfiguracja popupa”

 

Do modułu można wejść z panelu SOTE:

Konfiguracja -> konfiguracja modułów -> popup newslettera

 

 

 

W module znajdują się 3 zakładki: “konfiguracja popupa”, “konfiguracja koszyków”, “wyślij maile porzuconych koszyków”. Poniżej krótko opisujemy każdy z nich.

 

 

Konfiguracja popupa

Konfiguracja popupa – odpowiada za zarządzanie automatycznie wyświetlanym popupem.

Poniżej można edytować treść komunikatów, które się pojawiają w popupie oraz w mailu:

 

Poniżej można też edytować treść wpisaną w polu adresu e-mail, kolor przycisku itp.

 

Opcjonalnie można wyświetlić checkbox jeśli wymagane jest uzyskanie zgody na wysyłanie informacji handlowych, czyli właśnie otrzymywanie newslettera. (metoda single opt-in)

 

 

Konfiguracja wiadomości

W tym miejscu można poprawić treść wiadomości HTML (w formie tekstowej oraz wizualnej) oraz wiadomości plain-text (tekstowej). Chodzi o wiadomość wysyłaną po zapisie na newsletter (nie tę dotyczącą porzuconych koszyków - o tym w kolejnych podpunktach)

Uwaga - w treści wiadomości ważne, by pozostawić nienaruszone tagi (np. {WARTOSC})



 

Konfiguracja kodu rabatowego

 

Poniżej w tej samej zakładce można ustawić wartość rabatu, minimalną kwotę zamówienia i okres ważności kodu:

 

 

Można go dostosować wedle uznania



 

Zakładka “Konfiguracja koszyków”

Tutaj można z kolei ustawić mail wysyłany przy porzuconym koszyku.

Ważne ustawienie to “Ilość godzin po których ma zostać wysłany email” – czas który musi minąć od utworzenia koszyka do wysłania maila - nie może być za długi - żeby klient nie zapomniał/nie kupił gdzie indziej, ani nie zbyt krótki. Proszę ustawić wedle uznania i potem sprawdzimy jak działa wybrana opcja:

 

Znajdująca się niżej opcja “Wyślij tylko na email” – będzie wykorzystana tylko wtedy, gdy np. chcemy przetestować wygląd nowo utworzonej wiadomości email. Wtedy wpisujemy tam swój testowy email i - po zapisaniu - wiadomość zostanie wysłana tylko do naszego koszyka. Jeśli to pole jest wypełnione to pole ilość godzin nie obowiązuje, maile są wysyłane natychmiast. Po przeprowadzeniu testu należy usunąć adres e-mail z tego pola.

 

Tu można także ustawić kod rabatowy dla porzuconych koszyków:

 

oraz poprawić wiadomość (uwzględniając aktualne ustawienia kodu rabatowego).

UWAGA - nie wolno zmieniać tagów w wiadomości (treści oznaczonych nawiasami: {} - np: {WARTOSC})

 

W tej sekcji ustawiony jest też tag UTM - dla potrzeb Google Analytics.



 

Test modułu

---

Aby przeprowadzić ewentualny test działania modułu porzuconych koszyków, można wykonać następujące kroki:

  1. W pole w konfiguracji koszyków “Wyślij tylko na email” należy wpisać swój adres, na który ma wyjść email. 

  2. Trzeba wejść do sklepu w trybie incognito/prywatnym przeglądarki 

  3. Jak pojawi się pop up o email proszę go podać (taki jak w punkcie 1) , 

  4. Dodaj coś do koszyka. 

  5. Opuść stronę (zamknij ją)

  6. Powinien przyjść do Ciebie email z informacją o porzuconym koszyku. (w czasie do 5 minut)

  7. Usunąć mail z pola “Wyślij tylko na email”.

Ewentualnie można też nie korzystać z pola “Wyślij tylko na email” - wtedy mail porzuconego koszyka powinien przyjść w ustalonym w Konfiguracji czasie (np. po 24 godzinach).

 

Innym testem, który można wykonać, to być zalogowanym i dodać coś do koszyka, a następnie go porzucić.

---





Zakładka “Wyślij maile porzuconych koszyków”

Tu można wymusić wysłanie maili, np. przy testowaniu. Normalnie maile są wysyłane automatycznie - za pomocą crona - po jego poprawnym ustawieniu

-----------------------------------------------------------------------------------------