Filtrowanie z przyjaznymi adresami url - moduł SOTE

Twórz linki do przefiltrowanych wyników i dzięki temu, kieruj klientów dokładnie do tych produktów, które chcesz im zaproponować. Popraw SEO w swoim sklepie.

  • Kod: cvUrlFiltersPlugin

Popraw SEO w swoim sklepie

  • pozycjonuj wyniki filtrowania
  • kieruj Klientów do odpowiednio wyfiltrowanych listingów

Moduł zastępuje standardowy mechanizm SOTE filtrów w kategorii, filtrami, które umożliwiają zapisanie wyników w adresie. 


Korzyści:

  1. Klienci mogą przekazywać sobie dokładne wyniki swoich wyszukiwań w sklepie (mogą w formie linku przekazać wyniki filtrowania).

  2. Moduł może być bardzo przydatny w trakcie akcji promocyjnych, przecen kolekcji, gdzie potrzebny jest dokładny link do promowanego towaru. Obsługa sklepu zamiast ogólnych linków do kategorii może stosować precyzyjne linki do produktów o określonych cechach, np. do wybranych rozmiarów, kolorów itd.

  3. Wybrane linki można opatrzyć osobnym opisem i otagować a następnie pozycjonować jak linki do kategorii. Takie zwiększenie liczby pozycjonowanych linków bardzo dobrze wpływa na SEO.

  4. Funkcję tę doceniają również klienci szukający w Google, bo dzięki niej linki są bardzo precyzyjnie i kierują dokładnie do tych towarów, których szuka klient.

1. Zasada działania i konfiguracja

Moduł wykorzystuje mechanizm atrybutów SOTE - wszystkie filtry są generowane na podstawie wartości atrybutów, przypisanych do produktów w danej kategorii.

 

Aby umożliwić pozycjonowanie na atrybuty - wartości atrybutów zostały uzupełnione o dodatkowe pola: 

  • “Przyjazny link” - pozwalające na zmodyfikowanie identyfikatora atrybutu jaki będzie pojawiał się w url

  • “Nazwa w sklepie” - nazwa atrybutu wyświetlana w sklepie - pozwala stosować w backend bardziej opisowe, ukryte dla klientów nazwy atrybutów, dzięki którym łatwo odnajdziesz je liście atrybutów (np. atrybuty, które w sklepie nazywa się dla każdego produktu tak samo “rozmiar” możesz sobie nazwać na potrzeby obsługi sklepu “rozmiar butów”, “rozmiar kurtek”, “rozmiar czapek”...).

 

Moduł umożliwia określenie, które atrybuty będą wpływały na adres url, a które będą tzw. parametrami GET wywołania strony, czyli parametrami widocznymi w linku, lecz nie mającymi wpływu na pozycjonowanie.

 

2. Instalacja i parametryzacja

2.1. Opracowanie założeń schematów url

W związku z tym że moduł generuje adresy url, które mogą być pozycjonowane, należy na wstępnym etapie wdrożenia modułu przeanalizować, jaki efekt docelowy chcemy uzyskać:

  • które atrybuty chcemy umieścić w adresie url, a które w parametrach zapytania GET

  • w jakiej kolejności mają być umieszczone w adresie atrybuty

  • jakie atrybuty mają mieć przyjazne linki.

Jest to ważny etap, ponieważ gdy moduł zacznie działać, to zmiana tych założeń spowoduje, że można utracić uzyskane wcześniej dzięki modułowi efekty pozycjonowania. Efekty te można oczywiście odzyskać, lecz będzie to wymagało zastosowania przekierowań, aby przenieść brakujące adresy url od nowe adresy.

Aby zapewnić poprawne działanie filtrów url z filtrowaniem po producencie, konieczne jest utworzenie atrybutu “Producent” i przepisanie wartości tego atrybutu na podstawie ustawionych w sklepie przypisań producentów - wykonuje się to w procesie instalacji.

2.2. Przygotowanie atrybutów

Pierwszym elementem przy wdrożeniu modułu jest sprawdzenie wartości “przyjaznych linków” dla atrybutów i ich wartości, ustawieniu wymaganych wartości i ustawienie kolejności (“pozycji”) atrybutów i ich wariantów - w takiej kolejności atrybuty i warianty będą się znajdowały w adresach url.

Należy też włączyć parametr “Pokaż w filtrach” atrybutu i przypisać atrybuty do odpowiednich kategorii.

 

2.3. Przygotowanie struktury adresu url

Po przygotowaniu atrybutów, możemy z poziomu edycji każdej kategorii w sklepie wybrać opcję “Filtrowanie w url” aby wejść do panelu konfiguracji danej kategorii.

 

W zakładce “Filtrowanie w Url” możemy określić (dla danej kategorii), które atrybuty znajdą się w url, a które będą parametrami GET zapytania. Widać tu także kolejność atrybutów, schemat planowanego urla i ew. braki w konfiguracji.

Schemat konfiguracji jest dziedziczony - czyli po ustawieniu w kategorii nadrzędnej - podkategorie będą wykorzystywały ten właśnie schemat kategorii - rodzica, chyba że dla podkategorii zostanie utworzony odrębny schemat.

 

 

Panel umożliwia także dla wybranej kombinacji wartości atrybutów utworzenie “rekordu pozycjonowania”, czyli definicji parametrów dla wybranych przez klienta sklepu wartości filtrów, czyli dla konkretnego adresu url.


W ramach parametrów możemy dla adresu url określić:

  • meta tytuł

  • meta opis

  • słowa kluczowe

  • tytuł (H1)

  • opis

  • stan parametru index/noindex

  • stan parametru follow/nofollow

  • czy generować indywidualny canonical

Jeśli parametry te są uzupełnione, to są wykorzystywane przy generowaniu treści strony, a jeśli nie, to są brane wartości z kategorii.

 

2.4. Ustawienia ogólne modułu

Po ustawieniu parametrów można włączyć moduł i ewentualnie zmienić domyślną konfigurację całości:



2.5. Wyłączenie mechanizmów filtrowania SOTE

Po skonfigurowaniu i włączeniu modułu konieczne jest wyłączenie filtrów atrybutów SOTE

oraz filtra ceny SOTE



3. Użytkowanie

Na stronie kategorii klient sklepu ma możliwość wybrania ze zdefiniowanych atrybutów i ich wariantów przypisanych do produktów odpowiednich wartości, a zafiltrowana lista produktów otrzymuje url prowadzący jednoznacznie do wyników filtrowania.