Twórz linki do przefiltrowanych wyników i dzięki temu, kieruj klientów dokładnie do tych produktów, które chcesz im zaproponować. Popraw SEO w swoim sklepie.
Moduł zastępuje standardowy mechanizm SOTE filtrów w kategorii, filtrami, które umożliwiają zapisanie wyników w adresie.
Moduł wykorzystuje mechanizm atrybutów SOTE - wszystkie filtry są generowane na podstawie wartości atrybutów, przypisanych do produktów w danej kategorii.
Aby umożliwić pozycjonowanie na atrybuty - wartości atrybutów zostały uzupełnione o dodatkowe pola:
“Przyjazny link” - pozwalające na zmodyfikowanie identyfikatora atrybutu jaki będzie pojawiał się w url
“Nazwa w sklepie” - nazwa atrybutu wyświetlana w sklepie - pozwala stosować w backend bardziej opisowe, ukryte dla klientów nazwy atrybutów, dzięki którym łatwo odnajdziesz je liście atrybutów (np. atrybuty, które w sklepie nazywa się dla każdego produktu tak samo “rozmiar” możesz sobie nazwać na potrzeby obsługi sklepu “rozmiar butów”, “rozmiar kurtek”, “rozmiar czapek”...).
Moduł umożliwia określenie, które atrybuty będą wpływały na adres url, a które będą tzw. parametrami GET wywołania strony, czyli parametrami widocznymi w linku, lecz nie mającymi wpływu na pozycjonowanie.
W związku z tym że moduł generuje adresy url, które mogą być pozycjonowane, należy na wstępnym etapie wdrożenia modułu przeanalizować, jaki efekt docelowy chcemy uzyskać:
które atrybuty chcemy umieścić w adresie url, a które w parametrach zapytania GET
w jakiej kolejności mają być umieszczone w adresie atrybuty
jakie atrybuty mają mieć przyjazne linki.
Jest to ważny etap, ponieważ gdy moduł zacznie działać, to zmiana tych założeń spowoduje, że można utracić uzyskane wcześniej dzięki modułowi efekty pozycjonowania. Efekty te można oczywiście odzyskać, lecz będzie to wymagało zastosowania przekierowań, aby przenieść brakujące adresy url od nowe adresy.
Aby zapewnić poprawne działanie filtrów url z filtrowaniem po producencie, konieczne jest utworzenie atrybutu “Producent” i przepisanie wartości tego atrybutu na podstawie ustawionych w sklepie przypisań producentów - wykonuje się to w procesie instalacji.
Pierwszym elementem przy wdrożeniu modułu jest sprawdzenie wartości “przyjaznych linków” dla atrybutów i ich wartości, ustawieniu wymaganych wartości i ustawienie kolejności (“pozycji”) atrybutów i ich wariantów - w takiej kolejności atrybuty i warianty będą się znajdowały w adresach url.
Należy też włączyć parametr “Pokaż w filtrach” atrybutu i przypisać atrybuty do odpowiednich kategorii.
Po przygotowaniu atrybutów, możemy z poziomu edycji każdej kategorii w sklepie wybrać opcję “Filtrowanie w url” aby wejść do panelu konfiguracji danej kategorii.
W zakładce “Filtrowanie w Url” możemy określić (dla danej kategorii), które atrybuty znajdą się w url, a które będą parametrami GET zapytania. Widać tu także kolejność atrybutów, schemat planowanego urla i ew. braki w konfiguracji.
Schemat konfiguracji jest dziedziczony - czyli po ustawieniu w kategorii nadrzędnej - podkategorie będą wykorzystywały ten właśnie schemat kategorii - rodzica, chyba że dla podkategorii zostanie utworzony odrębny schemat.
Panel umożliwia także dla wybranej kombinacji wartości atrybutów utworzenie “rekordu pozycjonowania”, czyli definicji parametrów dla wybranych przez klienta sklepu wartości filtrów, czyli dla konkretnego adresu url.
W ramach parametrów możemy dla adresu url określić:
meta tytuł
meta opis
słowa kluczowe
tytuł (H1)
opis
stan parametru index/noindex
stan parametru follow/nofollow
czy generować indywidualny canonical
Jeśli parametry te są uzupełnione, to są wykorzystywane przy generowaniu treści strony, a jeśli nie, to są brane wartości z kategorii.
Po ustawieniu parametrów można włączyć moduł i ewentualnie zmienić domyślną konfigurację całości:
Po skonfigurowaniu i włączeniu modułu konieczne jest wyłączenie filtrów atrybutów SOTE
oraz filtra ceny SOTE
Na stronie kategorii klient sklepu ma możliwość wybrania ze zdefiniowanych atrybutów i ich wariantów przypisanych do produktów odpowiednich wartości, a zafiltrowana lista produktów otrzymuje url prowadzący jednoznacznie do wyników filtrowania.