Automatyczne przekierowanie produktów nieaktywnych

Zmniejsz współczynnik odrzuceń i w łatwy sposób kieruj ruch z wyłączonych produktów na ich kategorie lub produkty zastępcze.

Dzięki temu unikniesz stron 404 przy użyciu przekierowań 301/ 302 w sytuacji, gdy dany produkt jest wyłączony.

  • szt.
  • Cena netto: 399,00 zł

Oprogramowanie jednego modułu SOTE w ramach uiszczanej ceny obejmuje: 

  • instalację modułu w sklepie Klienta (po przekazaniu danych dostępowych do FTP oraz backendu sklepu);
  • dopasowanie funkcjonalności modułu opisanej w specyfikacji modułu do szablonu używanego przez Klienta (nie dotyczy starych szablonów - tzn. takich, gdzie osobno jest wersja mobilna i osobno wersja desktop);
    wstępną konfigurację modułu - ustawienia niezbędne do funkcjonowania od strony technicznej; 
  • dopasowanie funkcjonalności modułu, opisanej w specyfikacji modułu do aktualnie użytkowanej przez Klienta wersji SOTE - pod warunkiem korzystania z jednej z 3 ostatnich wersji systemu SOTE.

Więcej dowiesz się w § 4 Przedmiot sprzedaży naszego regulaminu:
https://moduly-sote.pl/webpage/regulamin.html

Możesz odstąpić od umowy zakupu Oprogramowania w ciągu 30 dni od dnia zawarcia umowy, chyba, że oprogramowanie zostało specjalnie wykonane na Twoje zamówienie.

Więcej dowiesz się w § 6 Gwarancja satysfakcji naszego regulaminu:
https://moduly-sote.pl/webpage/regulamin.html

Żmudna praca z ustawianiem przekierowań w SOTE?

Przekierowania linków 404 to standardowa funkcjonalność w SOTE, która znajduje się w module pozycjonowanie. Niestety wymaga od administratora wyłącznie pracy manualnej i czasochłonnej, jak również ciągłego aktualizowania listy przekierowań wraz ze zmieniającą się widocznością produktów. Większość właścicieli sklepu nie ma na to czasu, przez co ich sklep "sypie" tu i ówdzie błędami 404.

Ilość utraconych linków może bardzo negatywnie wpłynąć na pozycję naszej strony, gdy usuniesz produkt, który był mocno linkowany. Możesz mocno spaść na daną frazę w wynikach wyszukiwania Google.

 

I nagle wchodzi on, cały na biało

Moduł który automatycznie przekieruje nieaktywny/ wyłączony produkt, na kategorię w której się znajdował, lub na produkt zastępczy, który mu ustawisz.

Nasz moduł umożliwia łatwe i automatyczne dodawanie przekierowań 301 lub 302. Dla wyszukiwarki Google bardzo istotne jest aby mieć jak najmniej błędów 404.  Poprzez poprawne przekierowania na nowe adresy możesz znacznie zminimalizować występowanie tych błędów na stronach nieaktywnych produktów.

W każdym produkcie, moduł dodaje dodatkowe pola do konfiguracji. Domyślnie przekierowanie kieruje na kategorię domyślną produktu, za pomocą przekierowania 301 - jeśli takie zachowanie jest w porządku - nie trzeba nic więcej w żadnym produkcie ustawiać.

Dla poszczególnych (np. najbardziej istotnych z punktu widzenia pozycjonowania) produktów moduł pozwala wybrać inną kategorię lub inny produkt, na który ma być przekierowanie w przypadku nieaktywności produktu. 

Dodatkowo - można też wskazać, że przekierowanie ma być tylko tymczasowe (przez ustaloną liczbę dni).

Informacje o przekierowaniach 301 i 302

  • Przekierowanie 301, inaczej permanentne, to stałe przekierowanie zarówno użytkowników, jak i robotów, na nowy adres. Powoduje, że dana domena jest wyindeksowana z wyszukiwarek, a cała jej moc, backlinki i PR przechodzi na nową domenę.
  • Przekierowanie 302 to przekierowanie tymczasowe. Dzięki temu przekierowaniu dotychczasowa podstrona nie powinna zostać wyindeksowana z wyszukiwarek.

W praktyce użytkownicy nie widzą różnicy pomiędzy przekierowaniem 301 a 302, oba natychmiastowo przekierowują ich na nowy adres. W przypadku przekierowania 302 informujemy roboty Google o tym, że strona tylko chwilowo będzie dostępna pod nowym adresem, po czym znowu dostępny będzie pierwotny adres. 

W sytuacji gdy roboty Google pierwszy raz trafiają na przekierowanie 302 to traktują je jako tymczasowe. Jednak gdy przekierowanie 302 pozostaje na dłużej (niestety czas nieokreślony oficjalnie) to Google traktuje je tak jak 301.

 

Tymczasowe przekierowanie 302 warto wdrożyć np. gdy:

  1. w serwisie przez jakiś czas trwają prace modernizacyjne,

  2. konkretna podstrona znajduje się w przebudowie;

  3. w sklepie online występuje oferta z czasowo niedostępnym produktem;

  4. zawieszasz cykliczną promocję na artykuły sezonowe w sklepie internetowym.

 

Przekierowanie 301 (lub 302 jeśli takie jest ustawione) następuje w momencie próby wejścia na stronę nieaktywnego produktu, która bez przekierowania generowałaby błąd“404”.

 

Dzięki przekierowaniu:

  • klient trafia na docelową - możliwie dopasowaną stronę - nie widząc błędu sklepu

  • brak utraty pozycji przy zmianie linków

  • zmniejsza się ilość błędów 404 - w Google Serach Console

 

Konfiguracja modułu

 

W konfiguracji globalnej modułu oprócz opcji aktywacji modułu jest też pole, w którym możemy wprowadzić globalną ilość dni, po których przekierowanie tymczasowe 302 (jeśli jest używane) zostanie zmienione na 301. 

 

Konfiguracja w danym produkcie

W każdym produkcie moduł dodaje dodatkowe pola do konfiguracji.

Domyślnie przekierowanie kieruje na kategorię domyślną produktu za pomocą przekierowania 301 - jeśli takie zachowanie jest w porządku - nie trzeba nic w żadnym produkcie ustawiać. Natomiast można też dla poszczególnych (np. najbardziej istotnych z punktu widzenia pozycjonowania) produktów wybrać inną kategorię lub inny produkt, na który ma być przekierowanie w przypadku nieaktywności produktu.

 

 

Przekierowanie tymczasowe oznacza, że - na czas ustalony w konfiguracji globalnej modułu - w przypadku dezaktywacji produktu będzie ustawione przekierowanie tymczasowe 302.

Czas ten liczony jest na podstawie osobnego pola w bazie z datą zmiany checkboxa (zapisu produktu z panelu). Innymi słowy - od momentu zapisu tego ustawienia przez liczbę dni ustawioną w konfiguracji globalnej.

Po upływie ustalonej liczby dni - jeśli produkt nie zostanie w żaden sposób zaktualizowany z panelu to przekierowanie zmienia się na 301 (przekierowanie trwałe).