Wybór daty odbioru zamówienia (dostawa na wybrany termin)

Moduł daje klientowi możliwość zamówienia towaru na wybrany dzień.

Bywa, że klient zwleka ze złożeniem zamówienia, bo chce je otrzymać w określonym czasie (np. chce odebrać paczkę, gdy już wróci z urlopu, lub chce odebrać osobiście w sklepie stacjonarnym, ale w dniu, w którym akurat będzie niedaleko przejeżdżał).

Brak wyboru dnia dostawy może prowadzić do tego, że ostatecznie nie złoży zamówienia, co jest oczywistą stratą dla sklepu.

  • Kod: aaDeliveryDatetimePlugin

Działanie modułu od strony klienta:


Klient wybiera rodzaj dostawy.

Jeśli do danej dostawy jest przypisana opcja wybrania daty - klient zaznacza kiedy chciałby otrzymać (odebrać) zamówienie. Można dać klientowi do wyboru także przedział czasowy (np. porę dnia).

Uwaga: Nie ma obowiązku przypisania wyboru daty do wszystkich dostaw. Można ją stosować tylko dla wybranych sposobów doręczenia (np. tylko dla odbioru osobistego).

 

 

Konfiguracja modułu w backendzie:


Pierwszy krok po instalacji to wejście w Konfiguracja > Konfiguracja modułów:

Następnie przechodzimy na sam dół listy modułów do sekcji “Convertis” i klikamy ikonkę modułu “Dostawa na wybrany termin”:

Włącz moduł i ustal jak odległy termin odbioru zamówienia klient może wybrać.

Na załączonym przykładzie wybrano 3 tygodnie. To znaczy, że klient będzie mógł wybrać datę odbioru, która będzie zawierała tydzień, w którym wypada pierwszy możliwy dzień odebrania przesyłki (nawet jeśli taki dzień wypada pod koniec tygodnia, np. w piątek) i 2 następne tygodnie.
Aby system działał precyzyjnej, czyli by umożliwić wybór daty w ciągu najbliższych 21 dni, trzeba ustawić typ okresu na “dni”.

 

Następnie przejdźmy do zakładki “Przedziały czasowe”. Dodajemy w niej nowy przedział klikając "Dodaj"

Konfigurujemy przedział czasowy:

- pozycja: jeśli dana dostawa będzie miała kilka przypisanych przedziałów, to od wpisanej tu wartości będzie zależało, która z nich wyświetli się wyżej na liście (np.
jeśli do wyboru są przedziały “do godziny 13” i “po godzinie 13”, to warto temu drugiemu przypisać wartość 2, by pokazał się pod odbiorem “do godziny 13”.

Im wyższy numer, tym wyżej będzie się wyświetlał dany przedział.

- nazwa - etykieta, którą klient zobaczy na froncie sklepu podczas wybierania przedziału czasowego

- Days - zaznacz dni tygodnia, w które klient może odebrać towar osobiście lub w jakie dni może otrzymać paczkę.

Nie jest to dzień wysłania paczki, ale dzień, w jaki może zostać odebrana przez klienta.

- Liczba dni od zamówienia - tutaj można zdefiniować jaka będzie pierwsza dostępna klientowi data odbioru.
0 - klient może wybrać bieżący dzień (ustawienie sensowne w przypadku odbioru osobistego: zamawiam dziś, odbieram dziś)
1 - możliwość odbioru w następny dzień roboczy (dzień roboczy definiowany w przedziale czasowym - patrz punkt “Days”.

 

Można też wybrać większe zakresy (np. w sklepie oferującym meble za zamówienie pierwszy możliwy termin odbioru może wynosić np. 45 dni).

 

Moduł pozwala na wybranie dni, w których dostawa nie będzie realizowana, czyli np. świąt, urlopów, dni w które wyjątkowo kurier nie obsługuje przesyłek itd.

Można zdefiniować wyjątek nie tylko dla całej daty, ale również dla określonego przedziału czasowego w danym dniu, np. brak odbioru osobistego w Wigilię po godzinie 13.00.

 

Kolejnym krokiem jest przypisanie odpowiednich przedziałów czasowych do wybranych dostaw. Np. dostawa kurierem może nie mieć wyboru daty a odbiór osobisty może mieć taki wybór.

Moduł dodaje na końcu konfiguracji każdego dostawcy z listy skonfigurowanych dostaw dodatkowe pole “Dostawa  na wybrany termin”. To pole jest widoczne w edycji danej dostawy:

 

  1. W wybranej dostawie (np. odbiór osobisty) ustaw przedziały czasowe, jakie klient ma mieć do wyboru - możesz ustawić kilka przedziałów jednocześnie dla jednej dostawy, np.
    a)
    - do południa
    - po południu,
    b) albo osobne przedziały dla:
    -  odbiorów w dni robocze
    -  od poniedziałku do piątku.
    itd.

 

Ważne: moduł nie sprawdza czy ustawione przedziały czasowe się nie wykluczają. Sprawdź czy wprowadzane przez Ciebie ustawienia są przydatne dla klienta.